De leukste DIY

Image Map

vrijdag 10 januari 2014

Geld cadeautje

Geld geven in een envelop is niet origineel.
Het is wel handig, want dan kunnen ze kopen wat ze zelf willen.
Maar het geld opvouwen ziet er veel leuker uit en is ook leuker om te krijgen.

Kerstboom voor kerstmis?
Deze kerstboom van briefjes van 5 euro heb ik aan men metekindje gegeven.
geld kerstboom
Ik vond het zelf zo leuk dat ik het zelf wou krijgen. 
Dit is natuurlijk een voorbeeld voor kerst. 
hoe maak je het?
  • De stam: ik heb het onderste briefje gewoon opgerold en dan met een plakband eerst eens op men broek geplakt en er terug afgetrokken en dan rond het briefje geplakt. Dit heb ik gedaan zodat het niet te stevig plakt.
  • De twee onderste briefjes heb ik niet helemaal op een tip geplooid, een kleine schets: 
  • En het bovenste briefje heb ik dan wel op een tip geplooid. Langs de achterkant heb ik ze aan elkaar geplakt met plakband, op de zelfde manier als met de stam. Een schets van het bovenste briefje van 5:

Andere gelegenheden: 

  • Een t-shirt vouwen! 

Deze heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar daar zal morgen verandering in komen.
Ik heb een duidelijk filmpje gevonden. Het is in het Engels, maar je hoeft het niet te begrijpen.
Gewoon kijken en nadoen is genoeg.
Wil je het zien? klik op deze link --> T-shirt vouwen met geld (link)


  • een hartje
Ik zou het kunnen typen hoe je een hartje moet vouwen, maar ik vind visueel beter dus heb ik hier ook een link van hoe je een hartje moet vouwen (een heel gemakkelijk hartje)


Dit kan misschien vervolg worden, want ik vind dit zo leuk om als cadeau te geven. En ik wil ze eerst eens uittesten voor ik ze post.

Hopelijk vonden jullie dit nuttig,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten